راه اندازی کاروان پیاده روی اربعین به همت بچه مسجدی ها 

راه اندازی کاروان پیاده روی اربعین به همت بچه مسجدی ها 

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹
میثم زارع گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم در روز اربعین حسینی، راه اندازی کاروان پیاده روی همراه با رعایت فاصله اجتماعی بود.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم در روز اربعین حسینی، راه اندازی کاروان پیاده روی همراه با رعایت فاصله اجتماعی بود و در این راهپیمایی عزاداران حسینی مسافت روستای ریگ سلمی تا زیارتگاه امام زاده سید ابوالقاسم معروف به زیارت بچه، را پیاده پیمودند.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج افزود: پس از رسیدن به مقصد مراسم عزاداری همراه با سخنرانی، مداحی و قرائت زیارت اربعین را اجرا کردیم.

وی بیان کرد: در این مراسم سخنران به بیان اهداف قیام عاشورا و نقش حضرت زینب (س) در روشنگری و آگاهی بخشی در خصوص وقایع عاشورا پرداخت.

زارع ابراز کرد: علاوه بر این در ایام اربعین حسینی که به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا طرح ملی سه شنبه های تکریم با تجلیل از خانواده شهید مجید پارسه برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج اظهار کرد: شهید پارسه متولد ۱۳۶۷ است که در تاریخ ۱۳۸۷ در تایباد به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: این طرح با حضور ویدئو کنفرانسی امام جمعه قلعه گنج و مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان برگزار شد.

زارع عنوان کرد: در اجرای این مرحله از طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز امام جماعت و هیئت امنای مسجد ما را همراهی کرده و در منزل شهید پارسه حضور یافته و از مادر این شهید تجلیل شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج یادآور شد: علی رغم کمبود منابع مالی اما ما در اجرای این طرح ملی همچنان مصمم هستیم و امیدواریم خداوند توفیق خدمتگزاری به خانواده های معظم شهدا را نصیب ما کند.

زارع در خاتمه تاکید کرد: بسیار خرسندیم که طرح ملی سه شنبه های تکریم زمینه ای را فراهم کرد که با خانواده های معظم شهدا دیدار کرده و با سیره و سبک زندگی شهدای منطقه بیشتر آشنا شده و تا از این طریق بتوانیم به بچه های مسجدی کانون الگوهای برتر معرفی کنیم.

پایان پیام/ 586